Ta strona korzysta z plików Cookies. Zasady ich wykorzystania są opisane w naszej Polityce prywatności. W każdej chwili możesz wyłączyć Cookies w przeglądarce.
Ja chodziłem na angielski od przedszkola- niewiele z tego pamiętam, zajęcia były pewnie w formie jakiś zabaw i nie wydaje mi się żebym coś z tego pamiętał, albo coś mi się przydało. Szczególnie że potem przez długi okres uczyłem się niemieckiego tylko po to aby ostatecznie wrócić do nauki angielskiego. Jeżeli chodzi o naukę języka to moim zdaniem nie ma znaczenia kiedy się rozpocznie naukę. Dużo ważniejsza jest systematyka. Z obcymi językami niestety jest tak że ich nauka to ciągły proces, nie da się nauczyć języka raz na całe życie, ja widzę różnicę po sobie gdy mieszkałem i pracowałem za granicą a i języka angielskiego używałem praktycznie codziennie a teraz gdy już od pół roku mieszkam w PL. Wiele rzeczy bardzo szybko się zapomina dlatego warto nie tracić kontaktu z językiem bo bardzo szybko można pozapominać wiele rzeczy.
A jak na moje to nie powinno się dodatkowo zapisywać tylko tak jak uczą w szkołach. A jak już mowa o szkołach to niedługo rok szkolny, a z tym się wiążą wydatki. Nie każdy ma pieniądze aby kupić wszystkie rzeczy swoim dzieciom. Dlatego są fundacje takie jak http://fundacjapociecha.pl/powrotdoszkoly/ , które pomagają ubogim rodzinom, aby dziecko miało wszystko. Sam wspieram taką firmę i uważam, że każdy powinien to robić.
Myślę, że warto pomyśleć o tym już w przedszkolu, małe dzieci są bardzo chłonne jeżeli chodzi o naukę. Mam znajomego, którego córa mówi w trzech językach, choć tu jest nieco inna sytuacja (matka chinka, ojciec polak i dodatkowo w przedszkolu jeszcze uczy się angielskiego). I nie ma tu żadnego problemu, a mała (3 lata) odnajduje się doskonale w każdym języku.
Wydaje mi się, że im wcześniej zapisze się dziecko na dany język tym szybciej go podłapie i będzie miała mniejsze trudności z nauką w przyszłości. Oczywiście dobry rozwiązaniem będzie szkoła języków. Myślę, że to właśnie tam da się najszybciej nauczyć języka obcego.